Forum www.zbirsojuszogame.fora.pl
sojusz ogame
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótki przegląd floty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zbirsojuszogame.fora.pl Strona Główna -> Złomowania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hubee
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:28, 07 Sty 2009    Temat postu: Krótki przegląd floty

Mały Transporter
Wymagania: Metal: 2.000 Kryształ: 2.000
Służy nam do farmienia. Jest szybszy od dużego transportera i właśnie z powodu różnicy czasów lotu do ataków wybieramy zazwyczaj mt. Wyjątkiem są bunkry, gdy bardziej liczy się ładowność i pancerz niż czas.
W niektórych sytuacjach jest przydatniejszy od lekkich myśliwców podczas starć między flotami. Dzieje się tak dlatego, że bardzo popularne są krążowniki, mające szybkie działka na lekkie myśliwce. Tak więc gdy widzimy, że przeciwnik ma sporo krążowników, a niewiele ciężkich myśliwców [mają one szybkie działa na małe transportery], zastanawiamy się, czy nie posłać małych transporterów jako mięsa.
Przykładem może być atak na flotę w składzie 1000 krążowników i 500 okrętów wojennych, kiedy to atak z użyciem 1500mt i 1000ow da nam większy zysk niż atak 2000lm i 1000ow.

Duży Transporter

Wymagania: Metal: 6.000 Kryształ: 6.000
Duży Transporter używany jest zazwyczaj do handlu i trzymania surowców ze względu na cenę, pojemność i koszty lotu. Podczas ataków przydatny wyłącznie przy wlotach w bunkry, gdyż tracimy ich wtedy znacznie mniej, niż małych transporterów.

Lekki Myśliwiec
Wymagania: Metal: 3.000 Kryształ: 1.000
Próby księżycowe oraz przyjmowanie na siebie obrażeń - oto zadania dla lekkiego myśliwca. Świetna cena, to główny jego atut. Musimy pamiętać, że podczas starć każdy strzał przyjmowany jest losowo, tak więc duża liczba lekkich myśliwców sprawia, że nie tracimy zbyt wielu droższych statków. Jako mięsa nie używamy sond szpiegowskich, gdyż praktycznie każdy statek posiada dodatkowe działka przeciw nim.
Podczas niektórych starć skuteczniejszy od nich są małe transportery. Dlaczego? Patrz wyżej. Z ilością lekkich myśliwców nie należy zazwyczaj przesadzać, gdyż od pewnego czasu krążowniki dysponują sześcioma szybkimi działkami na lekkie myśliwce, co powoduje skuteczne przerzedzanie ich szeregów. Zazwyczaj ustawiamy ich liczbę na takim poziomie, że większa ich liczba zostaje strącona podczas bitew, lecz nie tracimy praktycznie droższych statków.

Ciężki myśliwiec

Wymagania: Metal: 6.000 Kryształ: 4.000
Mimo, że ciężkie myśliwce dostały szybkie działka przeciwko małym transporterom, nadal nie zadomowiły się wśród flot najlepszych graczy. Dzieje się tak dlatego, gdyż mimo niezłych parametrów i wysokiej skuteczności względem większości statków nie są one w stanie generować zysku, co zazwyczaj marginalizuje ich znaczenie we flocie. Dodatkowo ich koszt zniechęca graczy, większość woli wydać kryształ na pancerniki, które są dużo ciekawszymi statkami. Tak więc mimo, że wielu graczy uważa ciężkie myśliwce za doskonałe uzupełnienie floty, w praktyce niewielu uzupełnia ją nimi, gdyż zawsze znajduje się coś ważniejszego od nich.

Krążownik

Wymagania: Metal: 20.000 Kryształ: 7.000 Deuter: 2.000
To najważniejszy statek przy największych bitwach na uni. Jego szybkie działka błyskawicznie eliminują lekkie myśliwce przeciwnika. Niestety, sam krążownik jest dość podatny na obrażenia, a dodatkowo liczba jego punktów strukturalnych jest ograniczana poprzez zawartość deuteru w koszcie, dlatego zazwyczaj wymaga on osłaniania poprzez własne mięso. Zazwyczaj staramy się mieć taką liczbę krążowników we flocie, by były w stanie usunąć wszystkie lmy potencjalnych przeciwników w 1-2 rundy.

Okręt Wojenny

Wymagania: Metal: 45.000 Kryształ: 15.000
Okręty wojenne stanowią trzon floty bojowe. Są szybkie, mają dużo punktów strukturalnych i posiadają sporą siłę ognia. Dodatkowo, ich cena to głównie metal, którego zazwyczaj mamy pod dostatkiem. Są w stanie samodzielnie niszczyć mniejsze floty wychodząc ze starcia praktycznie bez strat, a ich spora ładowność sprawia, że nie musimy dołączać do floty małych transporterów. Dobrze współpracują z pancernikami, gdyż mimo braku rapidfire, mają większą siłę ognia, ponadto łatwiej jest nam wyprodukować większą ich ilość. Ich główną wadą są koszty lotu, które po pewnym czasie każą zastanowić się kilka razy przed wysłaniem floty.

Statek Kolonizacyjny
Wymagania: Metal: 10.000 Kryształ: 20.000 Deuter: 10.000
Oprócz oczywistej funkcji kolonizatora, możemy też robić nim fsy, jeżeli posiadamy komplet planet. Należy jednak pamiętać, że przodem puszczamy pojedynczy kolonizator, gdyż moment powstania pustej planety jest widoczny w podglądzie galaktyki, co pozwala przeciwnikom wyliczyć czas jego powrotu.

Recykler
Wymagania: Metal: 10.000 Kryształ: 6.000 Deuter: 2.000
Zbieranie złomu oraz fsy, zadania recyklera zna chyba każdy. Pamiętamy o tym, by wysyłać przodem większość recków, co uniemożliwia wyliczenie z pz całej floty. Nie znam innych sensownych form wykorzystania tego statku.

Sonda szpiegowska

Wymagania: Kryształ: 1.000
Zdobywanie informacji na temat floty przeciwnika, tworzenie widocznych i niewidocznych pól zniszczeń oraz opóźnianie floty podczas ataku. Myślę, że nie ma osoby, która grając tyle lat w ogame nie znałaby głównych zastosowań sond. Pamiętajmy, że praktycznie wszystkie statki mają szybkie działka przeciw sondom, co praktycznie uniemożliwia jakiekolwiek sensowne ich zastosowania jako mięsa podczas ataków.
Skany zarówno księżyca, jak i planety powodują powstanie aktywności w podglądzie galaktyki. W zależności co skanowaliśmy, w kolejnych raportach szpiegowskich będziemy informowani o aktywności, najprawdopodobniej stworzonej właśnie poprzez nasz poprzedni skan.

Bombowiec
Wymagania: Metal: 50.000 Kryształ: 25.000 Deuter: 15.000
Wyjątkowo droga, deuterożerna i powolna jednostka, praktycznie nieopłaca budować się ich do typowych starć. W założeniu służą oczywiście do latania po bunkrach i tylko tu znajdują zastosowanie, dla mnie jest to jednak zbyt mało, by stawiać bombowce zamiast jakichkolwiek innych statków.

Niszczyciel
Wymagania: Metal: 60.000 Kryształ: 50.000 Deuter: 15.000
O niszczycielu mogę powiedzieć mniej więcej tyle, co o bombowcach. Jest to również statek drogi, powolny i o kosmicznym zużyciu deuteru. Jak widzimy po st, niszczycieli używa się praktycznie tylko do wlotów w bunkry, gdzie są skuteczniejsze od bombowców z powodu dużej liczby punktów strukturalnych. Ich szybkie działka przeciw pancernikom praktycznie nie sprawdzają się, gdyż przeciwnik zazwyczaj posiada na tyle mięsa, że przechwytuje ono strzały niszczycieli przez pierwsze rundy, natomiast w tych ostatnich siła ognia niszczyciela może być z powodzeniem zastąpiona przez większą liczbę pancerników bądź okrętów wojennych.

Gwiazda Śmierci

Wymagania: Metal: 5.000.000 Kryształ: 4.000.000 Deuter: 1.000.000
Najdroższa i najwolniejsza jednostka w grze. Fsujemy nią oraz niszczymy moony, a na dodatek już nawet kilka gwiazd jest w stanie wyciągać spory zysk z ataków na bunkry, niemniej jednak musimy liczyć się z możliwą podstawką bądź kontrą.

Pancernik

Wymagania: Metal: 30.000 Kryształ: 40.000 Deuter: 15.000
Najnowszy statek w ogame mimo swojego wyjątkowo niewygodnego kosztu, siły ognia mniejszej od okrętu wojennego i małej liczby punktów strukturalnych jest obecnie jednym z najskuteczniejszych okrętów.
Przede wszystkim, posiada szybkie działka przeciw większości istniejących statków, co czyni go wyjątkowo skutecznym. Zamiast jednego silniejszego strzału, jak w okręcie wojennym mamy tu kilka niewiele słabszych, lecz trafiających kilka razy częściej. Dlatego też grupa pancerników jest w stanie samodzielnie błyskawicznie przerobić na śrubki flotę przeciwnika, o ile nie ma tam dużej ilości lekkich myśliwców bądź niszczycieli. W przypadku tych pierwszych, potrzebujemy po prostu dodatkowej porcji krążowników, w przypadku tych drugich- własnego mięsa. Pancerniki są o tyle miłe, że możemy wysłać je same na większość celi, a i tak sobie poradzą. Natomiast jeśli przeciwnik się zaloguje, straty deuteru będą stosunkowo niewielkie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hubee dnia Śro 21:30, 07 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zbirsojuszogame.fora.pl Strona Główna -> Złomowania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin